Ψήφισμα του Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών Ιστορικού - Αρχαιολογικού για τις εξελίξεις σχετικά με την Παιδαγωγική Επάρκεια
Ψήφισμα του Συλλόγου Φοιτητών Ιστορικού - Αρχαιολογικού
Ούτε σκέψη για απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από το πτυχίο!
Ο Σύλλογος μας καλεί τους φοιτητές του τμήματος και όλων των "καθηγητικών" σχολών να παλέψουμε και να εμποδίσουμε τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, η οποία πατώντας στα βήματα των προηγούμενων, ετοιμάζει την πλήρη απόσπαση της παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
Μέσα από τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προβλέπεται ότι:
- την πιστοποίηση θα την παρέχει Ειδική Δομή μετά το πτυχίο - με δίδακτρα - η οποία θα αξιολογεί αν τα μαθήματα και η πρακτική άσκηση που έχει παρακολουθήσει ο απόφοιτος είναι επαρκή ή όχι. Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ: "Με τα σημερινά δεδομένα τα παραπάνω προσφέρονται - και μάλιστα ούτε εκεί πλήρως (σπανίως είναι δυνατή η πρακτική άσκηση)― μόνο από τα παιδαγωγικά τμήματα". Δηλαδή κανένα τμήμα που προετοιμάζει καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν θα έχει την επάρκεια μέσα στο πτυχίο!
- ταυτόχρονα θέτει σαν όρο ο απόφοιτος να έχει "εφάμιλλη ικανότητα διδασκαλίας των αντικειμένων της συνολικής επιστημονικής περιοχής στην οποία εντάσσεται η εξειδίκευσή του (π.χ. Χημικός να μπορεί να διδάξει όλες τις Φυσικές Επιστήμες)". Ουσιαστικά με το επιστημονικοφανές περιτύλιγμα της «επιστημονικής περιοχής» τσουβαλιάζονται διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα και ενισχύεται αυτό που συμβαίνει ήδη στα σχολεία με τις πολλαπλές αναθέσεις μαθημάτων. Ανοίγει όμως και ο δρόμος για πτυχία "λίγο απ΄ όλα" με τον φοιτητή να "επιλέγει" μαθήματα από άλλα τμήματα (πχ ο Φυσικός να διαλέγει από Μαθηματικό, Χημικό, Βιολογικό, κοκ)
Με λίγα λόγια όχι μόνο αποσπούν την επάρκεια από το πτυχίο άρα και το πτυχίο από το επάγγελμα μας, αλλά δημιουργούν και μια κερδοφόρα αγορά τίτλων και πιστοποιητικών. Επιπλέον οι προτάσεις αυτές ενισχύουν την πρακτική των πολλαπλών αναθέσεων μαθημάτων: ο καθηγητής γαλλικών ή ο θεολόγος να διδάσκουν ιστορία ή ο γεωλόγος να διδάσκει βιολογία. Η ειδική Δομή παροχής της διδακτικής επάρκειας θα αποτελέσει ουσιαστικά ένα ακόμα ‘’φίλτρο’’ στα ήδη υπάρχοντα που εμποδίζουν τους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών στα σχολεία σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν.
Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο! Συντονίζουμε τη δράση μας!
Προχωράμε σε κοινή σύσκεψη των καθηγητικών σχολών την Τετάρτη 14/2 στις 15:00 στη Φιλοσοφική.
Καλούμε όλους τους συλλόγους καθηγητικών σχολών της Αθήνας, τα Διοικητικά τους Συμβούλια να πάρουν μέρος στην σύσκεψη και να καθορίσουμε από κοινού το σχέδιο δράσης μας για να μπλοκάρουμε αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές.
Διεκδικούμε:
- Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο.
- Όλη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Στελέχωση των πανεπιστημιακών τμημάτων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών, για την πρακτική άσκηση.
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.
- Κατάργηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος! Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.
- Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
- Πρακτική άσκηση πάνω στο αντικείμενο σπουδών μας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα!